Tuesday, 11 August 2015

AF

Eh, tahun 2015 dah nak habis ni masih ada lagi ke yang masuk tergedik-gedik di pentas Akademi Fantasia tu?
Jadi penyanyi, artis ni mudah je kalau ada rupa dan bakat. Tapi, benda sia-sia dan tak dapat pahala kalau dah terkinja-kinja campur gaul laki pompuan camtu.
Cubalah kalau yang lelaki tu, test anak tekak tu jadi bilal ke, ada gak pekdah. Suara menjerit nak pecah halkum pun takpe, ajak orang datang solat dapat pahala besar di sisi Allah tu. Memanglah gaji bilal berapa ratus RM je pun. Nak loan kereta pun tak cukup, tapi nun hah. Syurga yang lebih luas dari seluruh bumi dan langit dapat kat hang.
Kalau yang pompuan, suara sedap eloklah simpan nak pujuk suami kelak jangan kahwin lebih dari satu ke dua ke. Ni pujuk suami guna suara paling dahsyat sekali mengalahkan halilintar, "ABANGGGGG!!! TAGUNEEEE!!" Mana tak lari suami tu? Ada suara lembut tu, duduklah rumah ajar adik-adik dengan suara merdu tu. Ajar ngaji ke, ajar matematik ke, ajar sains ke. Atau gunakan jawab sopan bila mak suruh basuh pinggan mangkuk,
"Ya, mak. Ya, saya. Saya sedia berkhidmat basuh pinggan untuk mak." (lemah gemalai)
Atau gunakan suara merdu tu masa berdoa pada Allah dengan sendu tangisnya, minta Allah jadikan diri tu lebih beriman dan sampai ke tingkat solehah. Allahumma amiiin.
Akademi Fantasia cuma fantasi sementara. Naik kejap, pastu jatuh gedebuk siapa pun tak kenal dah kau nanti. Punyalah banyak siri AF, yang orang ingat cuma Mawi.
Tarik dirilah, jangan malukan diri dan maruah keluarga. Banyak lagi cara nakcari duit dari sumber yang halal. Mekasih.
— Abg Bikai the spoileretosz.

No comments:

Post a Comment

best?... mind to comment?