Friday, 4 January 2013

Jambatan Nagai (dongeng semata-mata)


korang nak dengar SATU CERITA x?
pada satu hari, sorang budak ni namanya Ojousama bangun dari tidur dan terus duduk atas katil, dia tiba2 nangis (ntah pape) mak dia pun hairan lepas [masuk lam bilik anak dia] mak dia tanya lah? nape kau nangis?..... ~ mak.... dek td ada mimpi ngeri... T>T seramm deh~ ohh, pasal ape?...... [bla.. bla... bla...] dua orang anak cerita sampai habis` pastu dia pun mandilah cam biasa...-_- [tu pun nak tau]
habis mandi, dia makan, habis makan
dekkkkk~ kawan adek panggil tu, diorang nak ajak adek main!
alahh, nyebok je kawan aku nie \o-o/
OJOUSAMA! jom main bola, hari cam bagus je ni.. (dia pun ikut diorang)
hai! hai! ( dalam jepun maksud dia ya!)
ntah pape dia rasa cam best je main, so.... (bwahahaha)
tiba2 dia teringat kan cerita dalam mimpi dia td [pasal, tempat diorang main tu sebijik cam dalam mimpi dia], mengikut pakcik Kamisama ada satu jambatan , jambatan yg sorang pun tak berani nak lalu (even nak pandang belakang) ~ [ni kisah dia] pada masa perang jambatan ke-2, banyak org yang tekorban mereka semua mempertahankan maruah diri untuk menyelamatkan jambatan masing-masing.... kejadian ini berlaku betul2 kat kawasan berhampiran rumah dia di Jambatan Nagai~ pastu dia tanya kat kawan dia, `eh, korang pernah tak pergi kat jambatan Nagai ?` ~ntahhhh.. x pernah dan tak kisah pun, nape? ade ke tempat nama tu?... (sorang lg menyibuk) ~ EH! kau dah gila ke ojousama?... klau x silap..... kalau x silap tempat tu............. ada.... han........2 *O* ~.... haah? ape kau cakap? mana kau dapat cerita nie?... ~hmm, tp aku x pasti lah... tu cerita dulu2 kan, haha... xyah caya sangat!~... AMBOII... ==' senang kau cakap kan, tp aku ada pernah mimpi tempat tuu~ SERIUS seram~ : 0... ~ HAHA, korang nak tak pergi tempat tuu?~ tp kalau x salah aku, dalam mimpi aku ada sorang pakcik nie nama dia `kamisama` dia cakap ngan aku, jangan cuba nak berani pergi tempat camtu!... BERbahaya : 0 ~ jd, ko caye lah cakap pakcik tu?~.... ~well...~... ~ok, here this, if you want to go there just don't gooo too far away, ok?... READY? and just see it from ABOVE!~


~TAMAT~